Vitamina C si rolul ei in organism

0
Publicat pe 6 octombrie

Organismul uman, spre deosebire de majoritatea mamiferelor, nu poate sintetiza in mod natural propriile resurse de vitamina C. Astfel, pentru a ne asigura necesarul zilnic din acest nutrient trebuie sa avem o alimentatie potrivita, care sa includa alimente bogate in Vitamina C. De ce este atat de importanta aceasta vitamina? Detaliem in acest articol.

vitamina C

Vitamina C si importanta ei in organism

Vitamina C (sau acidul ascorbic) este hidrosolubila si, la fel ca majoritatea nutrientilor, nu are un singur rol in organism. Vitamina C este un puternic antioxidant si influenteaza multe reactii importante din organismul uman. Este cruciala pentru formarea colagenului – tesutul care sustine mobilitatea articulatiilor, component important al pielii noastre si absolut necesar in vindecarea ranilor.
Vitamina C ajuta corpul sa asimileze fierul, necesar in formarea hemoglobinei si cu un rol important in vindecarea si preventia anemiilor. Pe langa aceste beneficii, aceasta vitamina este un veritabil antihistaminic blocand eliberarea de histamina si ajutand organismul sa previna reactiile alergice.
Cel mai cunoscut rol al vitaminei C este in sistemul imunitar – contribuie la dezvoltarea celulelor imunitare, imbunatateste functionarea anticorpilor, are caracter antiviral si antibacterian si contribuie la distrugerea toxinelor produse de bacterii.

 

Vitamina C in alimentatie si suplimente naturale

Avem tendinta de asociere a gustului acru cu vitamina C, poate datorita mitului ca lamaia este cea mai bogata in acest nutrient, dar este bine de stiut ca nu lamaia sau citricile sunt in top. Ardeiul gras, rosu si crud este cel mai bogat in vitamina C, urmat de patrunjel, broccoli, conopida, capsuni si citrice. Consmul zilnic al acestor fructe si legume in stare proaspata va oferi organismului, cel putin partial, doza necesara de aceasta vitamina.
Vitaminele si mineralele in general si suplimentele de vitamina C completeaza dieta alimentara mai ales in perioadele in care suntem expusi infectiilor, stresului oxidativ sau daca organismul este slabit. Combinatia vitaminei C cu vitamina D asigura un efect puternic de intarire a sistemului imunitar. In cazul copiilor, pentru o absorbtie mai buna, se pot administra vitamina C sub forma de sirop si vitamina D sub forma de picaturi.
Pentru a evita cresterea aciditatii in urma administrarii vitaminei C in cantitati mai mari sau pe durate mai lungi de timp, solutia este vitamina C alcalina. Aceasta are aceleasi efecte benefice insa se absoarbe mai rapid si neutralizeaza aciditatea din fluidele organismului.

 

Vitamina C si dozele zilnice recomandate

Exista o dilema in ceea ce priveste doza zilnica recomandata de vitamina C. Momentan aceasta doza este stabilita la 90 mg/zi in cazul adultilor insa, in urma studiilor efectuate de cercetatorii nutritionisti doza zilnica ar trebui sa fie de cel putin doua ori mai mare. Aceeasi afirmatie a fost facuta si in anii ’80 de catre laureatul Nobel – Linus Pauling.

pic_tabel

Vezi pe site-ul nostru mai multe suplimente alimentare cu Vitamina C.

 

În categoria Afectiuni - tratamente naturale, Antiinflamatoare naturale, Despre imunitate, Sanatatea copiilor | (Lasa un comentariu!)

Introduceti comentariul dvs. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.


  • *
  • *
  • Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.